19.2.11

karanlıkmış gecesi.

gece, gökyüzünden bir yıldız seçtim kendime.
sönüktü, parıltısı tarafından terkedilmiş bir ceza gibiydi..
dokunsan ağlayacaktı,belli ki bir derdi vardı.
usulca sokuldum yanına,anlat dedim,kim üzdü seni?
..yıldız, çekingen ve ürkek gözlerle beni inceliyor,
kendince tanımlaya çalışıyordu.
beni tanımıyordu, doğaldı.
sonra başladı anlatmaya..
-ben ışığımı kaybettim,
geceler küskün bana,gökyüzüyse umursamaz.
insanlar varolduğumu farketmiyorlar,
çareler bile çaresiz artık benim için.
..dedi.
neden? dedim.
..gitti dedi, ışığım beni bırakıp gitti.
yıldızın gözleri ağlamaklı,sesiyse kısıktı,
cümleleri üzerindeki hakimiyetiniyse yitirmişti sanki.
..devam etti.
-benim şanım, ışığım ondaydı.
güzel günlerim,onunla tamamdı.
..
uzunca bir nefes aldı, sözlerini sürdürdü.
..sanarlar ki, derdim şanımdır,
suskunluğumsa kıskançlığımdandır.
hayır!
kimse sormaz,kimse bilmez,
benim derdim sevdiğimdir..
ben şanımı değil,
ışığımı özledim....

bide dinle.sevdim ben.

16 yorum:

yamesin dedi ki...

:/..

ne askmis yahu.
kavusun artik..

Story dedi ki...

imkansız Rory'm.
imkansız.. ;)

yamesin dedi ki...

öyle düsünme..

Story dedi ki...

..peki:/

yamesin dedi ki...

Hersey cok güzel olacak:*
hep böyle düsün..
bende ise yaradi:)

Story dedi ki...

"herşey çok güzel olacak.."
aklıma yazdım bunu.
canım benimmm:))<3

yamesin dedi ki...

:) güzel.

Öpüyorum:*

Story dedi ki...

:)
bende öpüyorum ki.koceman:*

Profösör dedi ki...

Küçük balık, yiyecek bir şey sanıp süratle atıldı çapariye. Önce müthiş bir acı duydu dudağında... Sonra hızla çekildi yukarıya. Aslında hep merak etmişti denizlerin üstünü. Neye benzerdi acaba gökyüzü. Balıkçının parmakları hoyratça kavradı onu ve küçük balık anladı yolun sonunun geldiğini. Koca denizlere sığmazdı, oysa şimdi yüzerken küçücük yeşil leğende, cansız dostlarına değiyordu ister istemez. Bir kedi yalanarak baktı gözünün içine. Yavaşça karardı dünya; başı da dönüyordu. Son kez düşündü derin maviyi, beyaz mercanı, bir de yeşil yosunu.
İşte tam o sırada eğilip aldım onu, yürüdüm deniz kenarına. Bir öpücük kondurdum başına. Sade bir törenle saldım denizin sularına. Bir an öylece baka kaldı, sonra sevinçle dibe daldı gitti. Teşekkürü de ihmal etmemişti, birkaç değerli pulunu avuçlarımda bırakarak. Balıkçı ve kedi şaşkın baktılar yüzüme: "Neden yaptın bunu?" diye sorar gibiydiler.
"Bir gün" dedim, "Bulursam kendimi yeşil leğendeki küçük balık kadar çaresiz, son ana kadar hep bir ümidim olsun diye."

Ümidinizin kalmadığı anlarda, bu hikâyeyi düşünüp, teselli bulabilirsiniz.

peri ve yağmur dedi ki...

alıntı değil sanırım.ne güzel hissetmiş, ne güzel cümlelere dökmüşsün.

Story dedi ki...

Profösör;
..güzelmiş hikayesi.ümidimin kalmadığını hissettiğim zamanlarda geriye dönüp tekrar tekrar okuyabilceğim bir hikaye.
gerçketn çok teşekkür ederim.

Peri ve yağmur;
evet canım alıntı değil.
çok teşekkür ederim.beğenmene sevindim.

Giz dedi ki...

Story'm herkes dıştan bakıp ışığını yitirdi diye üzülüyor yıldızcık diye düşünse de içinde yaşadığını kişi kendi bilir. Işığı olmadan önünü görmenin ne zor olduğunu, karanlıkta yolunu kaybetmiş olmanın ne demek olduğunu :(
aah story'm aah üzülme nolur :(

Story dedi ki...

Giz'm,aynen öle.yıldızın içinde neler hissettiğini kimseler bilmioki. o da eski parladığı günlerini özlüo.bazı şeylerin düzelmesi içinde elinden gelenio yapıo elbet.ama yine gece çöktümü üzerine herşey başa sarıo işte..
kuzu.. :/:/

Giz dedi ki...

Canım benim o gecenin sabahı da olacak ve ışık tekrar doğacak. Bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum inan. Senin yaşında aynı hisler içindeydim (yaşa bağlı değil tabi ama tesadüfen o yıllarda öyleydi) ve bir yazı yazmıştım bu durumu anlatan küçük yıldız değil vanilya kokulu tütsü olarak anlatmıştım. Son cümlem " vanilya kokulu tütsüm güzel kokularını etrafa saçarken yansa da az sonra onu söndüreceğim ve yüreğindeki tüm izlere rağmen yaşamını sürdürecek" gibi birşeydi. Geçecek kuzum benim geçecek :/

Story dedi ki...

kuzu, düşünüyorumda keşke hiçbişey yaşanmamış olsaydı.başka hayatlarda başka zamanlarda karşılaştığım herhangi bir insandan farkı olmasaydı.nebilim,benim hayatımda hiç nefes almamış olsaydı..
aslında ne kadarda bencil davranıyorum.sırf kendi derdime yanıyorum.halısın Giz'm bu ve benzeri hatta daha kötülerini yaşayan milyonlarca insan var.
yazını çok merak ettim kuzu, hemen bulup okumalıyım!
desteğin ve ilgin için çok teşekkür ederim canım benim<3

Story dedi ki...

Giz'm blogunda yok sanırım bahsettiğin yazı.baktımda göremedim:/